راه آبی

داستان و نقد داستان

راه آبی

داستان و نقد داستان

معرفی


سینما و ادبیات منتشر شد


 سی و چهارمین شماره مجله سینما و ادبیات ویژه سینمای مکزیک و نیم‌ویژه‌نامه الخاندرو گونزالس ایناریتو منتشر شد.

در این پرونده می‌توانید نقدهایی بر تمام آثار ایناریتو به همراه گفت و گویی از او بخوانید. در بخش سینمای جهان در کنار پرونده ایناریتو آثار گیرمو دل تورو نیز به عنوان یکی دیگر از کارگردانان مطرح امریکای لاتین بررسی شده است.

اما در بخش سینمای ایران این شماره رخشان بنی‌اعتماد، کمال  تبریزی، فرهاد توحیدی و جواد طوسی گفت و گویی خواندنی را با موضوع «مصائب فترت در سینمای ایران» پیش روی خواننده گذاشته‌اند. یادداشت‌های امید روحانی، محمدعلی سجادی، مینو فرشچی و مهرزاد دانش را در این بخش بخوانید.

موضوع این شماره بخش ادبی را بحث «رمان»؛ مهم‌ترین ژانر ادبی به خود اختصاص داده است.

گفت و گو با کامران فانی، گفت و گو با عبدالله کوثری، محمد حجازی و آغاز رمان فارسی/ مقاله‌ای از قاسم هاشمی‌نژاد و مطالبی خواندنی از گلی امامی، احمد اخوت، جعفر مدرس‌صادقی، محمود حدادی، حسین سناپور، محمود حسینی‌زاد، جلال ستاری، مهدی غبرائی، محمد محمدعلی، حسن میرعابدینی، لیلی گلستان و... موضوع رمان را کامل کرده است.

در بخش تجسمی گفت و گویی با مهران مهاجر می‌خوانید و در بخش گفت و گوی سینمایی سینمای هیچکاک از منظر روانکاوانه در گفت و گو با محمد صنعتی بررسی شده است.

24 بار مرگ در ثانیه/ مقاله‌ای است از لورا مالوی درباره سینما، گفت و گو با ژان لوک گدار و ترجمه مقاله‌ای از رابین وود درباره سینمای کیارستمی از مطالب بخش نظری شماره سی و چهارم مجله است.

دیگر بخش‌های خواندنی مجله داستانی از اسکات فیتزجرالد است که 70 سال پس ازمرگ او منتشر شده و همچنین ‌گفت و گوی ماریو بارگاس یوسا با خورخه لوئیس بورخس که در بخش مطالب آزاد آمده است.

عکس تزئینی است و از وبلاگ توکای مقدس برداشته شده

نظرات 2 + ارسال نظر
مرجان - ص یکشنبه 9 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:41 ق.ظ

ظاهرا این مجله از ابتدای تاسیس باند بازی بوده و به همین دلیل جایی در دل اهل ادبیات باز نکرده. جالبه بدانیم که این مجله را پیمانکارانی راه انداخته اند که حقوق کارکنان شان چند ماه به چند ماه می دهند. از جمله خود من . که بالاحرع مجبور شدم شرکت شونو ول کنم .

با سلام. گمان نکنم یا من خبر ندارم. امر پیمانکاری چه ارتباطی با سینما یا ادبیات دارد هم نمی دانم. من البته نظر شما را می گذارم. اما این نظر هیچ ربطی به ادبیات ندارد. همان طور که اگر- به اظهار شما- مجله در دل اهل ادبیات جایی بازکرده یا نکرده ربط چندانی به تاخیر در پرداخت حقوق و این حرف ها نمی تواند داشته باشد.
به هرحال با احترام به نظر شما، عرض می کنم رابطه من با مجله سینما و ادبیات که رابطه ای بسیار جدی و دو سه ساله است برای من مغتنم و محترم است و گمانم ادامه داشته باشد. شماره های اخیر مجله که پر از مقالات خواندنی و مصاحبه های خوب است. بخوانید و لذت ببرید.

پیمان ستاری سه‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:28 ق.ظ

این محله اسم پر رنک و لعابی دارد، اما بدبختانه پر است از مطالب تکراری و کلیشه و خسته کننده . مطالباین شناره را به دقت خواندم . قبلا جاهای دیگر گفته شده یا نوشته شده بودند و اصلا تازگی نداشتند. ظاهرا ادبیات داستانی در دولت آبدی و احمد غلامی متوقف مانده و محله ها در همان ویرکی های سا لهای 1376 . نظرم را صادقانه گفتم . امیدوارم نرنجیده باشید.

سلام. رنجش چرا؟
هرچند متاسفانه خیلی کلی گفته اید و نقد و نظر شما هم کمکی نمی کند. چه خوب بود دقیق تر می نوشتید منظورتان از دولت ابدی!؟ و احمد غلامی چیست و سال های! 1376 چه ویژگی هایی داشتند. به هرحال نظرتان را گذاشتم شاید دیگر دوستان بتوانند کمکی بکنند به هردوی من و شما. ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد